Blogger Widgets

Recents in Beach

Dünyada Fark Yarat - Kaplumbağalar Ve Yaşlı Kadın

Hikaye 1: Dünyada Fark Yarat

Her pazar sabahı evimin yakınındaki bir parkın etrafında hafif bir koşu yapıyorum. Parkın bir köşesinde bir göl var. Ne zaman bu gölün kenarında koşsam, su kenarında oturan yaşlı bir kadının yanında duran küçük bir metal kafes görüyorum.
Geçtiğimiz Pazar günü merakım üstün geldi, ben de koşmayı bıraktım ve kafese doğru yürüdüm. Yaklaştıkça, metal kafesin aslında küçük bir tuzak olduğunu fark ettim. Tuzağın içinde yavaşça yürüyen, ama zarar görmeyen üç kaplumbağa vardı. Kadının Kucağında, süngerimsi bir fırçayla dikkatlice temizlediği dördüncü bir kaplumbağa vardı.
“Merhaba” dedim. “Her pazar sabahı burada görüşürüz. Büyük burunluluğuma aldırış etmezseniz, bu kaplumbağalarla ne yaptığınızı bilmek isterim. ”
Güldü. “Kabuklarını temizliyorum” diye yanıtladı ve ekledi Bir kaplumbağanın kabuğundaki yosun veya pislik gibi herhangi bir şey, kaplumbağanın ısıyı absorbe etme kabiliyetini azaltır ve yüzmeyi engeller. Aynı zamanda zamanla kabuğunu paslandırabilir ve zayıflatabilir.
"Vay! Bu gerçekten çok hoş! ”Diye bağırdım.
Devam etti: “Her Pazar sabahı birkaç saat geçiriyorum, bu gölde rahatlıyorum ve bu küçük çocuklara yardım ediyorum. Bu benim fark yaratmamın kendi garip yolu. ”
“Ama tatlı su kaplumbağalarının çoğu hayatlarını deniz yosunları ve kabuklarından sarkan pisliklerle yaşamıyor mu?” Diye sordum.
“Evet, ne yazık ki öyle” diye yanıtladı.
Kafamı kaşıdım. “Öyleyse, zamanınızın daha iyi geçirilebileceğini düşünmüyor musunuz? Demek istediğim, gayretlerinizin kibar ve doğru olduğunu düşünüyorum ama dünyanın her yerindeki göllerde yaşayan tatlı su kaplumbağaları var. Ve bu kaplumbağaların% 99'unun kabukları temizlemelerine yardımcı olacak nazik insanlar yok. Yani, alınma…… ama buradaki çabalarınız tam olarak nasıl bir fark yaratıyor? ”
Kadın yüksek sesle kıkırdadı. Daha sonra kucağındaki kaplumbağaya baktı, kabuğundan çıkan son yosununu temizledi ve “Tatlım, eğer bu küçük adam konuşabilseydi, dünyadaki tüm farkı yarattığımı söylerdi.
Sonuç:  Tek başına Dünyayı değiştiremesen de  Dünyaları değiştirebilirsin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar